Social Media manager

Het geheel uitbesteden van social media kost je geld, maar daar tegenover staan wel een boel voordelen. Zo hoef je bijvoorbeeld zelf geen (of in ieder geval minder) mankracht in te zetten voor dit onderdeel. Hierdoor wordt er wel aan je aanwezigheid op social media gewerkt, zonder dat het bedrijf aan efficiƫntie inlevert. De mensen die je nodig hebt voor de dagelijkse werkzaamheden binnen het bedrijf, kunnen gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren.

Het goed en effectief inzetten van social media vergt nu eenmaal enkele ervaring.

Als je het social mediabeheer laat uitbesteden door een extern bureau, dan gaan er mensen met jouw profielen op onder andere Twitter, Facebook en Google+ aan de slag, die ervaring hebben met die sociale netwerken. Zij hoeven niet eerst uit te vogelen waar en hoe je een avatar uploadt, wat de meest ideale lengte is voor een introtekst, hoe een tweet er uit moet zien, wat de terminologie is, hoe vaak en wat voor afbeeldingen er bij de posts moeten, et cetera.

Degene aan wie je het actief zijn op de sociale netwerken overlaat, kan zich niet alleen storten op de uitvoering, maar kan ook enige vorm geven aan je online marketingstrategie en het meten van behaalde resultaten. En in het monitoren van al je social media-activiteiten gaat ook aardig wat tijd zitten, plus, om al die tools machtig te zijn, moet je aardig wat ervaring hebben. Allebei dingen waarbij je je in het geval van uitbesteden geen zorgen over hoeft te maken.